Hangfalas helyett a Huawei szervízbe
Hosszú ideje foglalkozok hangfalak szerelésével, kezdetben csak hobbiként, az elmúlt években pedig már hivatásszerűen is – sikerült összekuporgatnom egy kis üzlethelyiségre Budapesten, és mostmár meg tudok élni csak az innen származó ügyfeleimből.
Mindig úgy gondoltam, hogy értek a technológiához, és jól képbe vagyok a dolgokkal. A hangfaliparban legalábbis sose maradtam le, és ugyanúgy szereltem szalagos lejátszókat, mint a mai legmodernebb Hi-Fi tornyokat.
Az okostelefonokon azonban nem tudok kiigazodni. Egyrészről túl „új” már nekem ez az érintőképernyő, meg minden egyben szemlélet, másrészről amilyen rosszak a bennük lévő hangfalak, nem is lenne szabad rajta az embereknek semmit se hallgatni. Legalábbis ha kicsit is törődnek a zene szépségével.
Ezért ha valaki egy okostelefonnal jön hozzám, általában továbbküldöm egy telefonos szervizbe, ha szerencsém van, akkor pedig meg is érti, hogy nem tudok segíteni.
Egyszer volt csak egy nagyon buta – és nagyon makacs – ügyfelem, aki egy Huaweit hozott, és addig nem tudtam lerázni, amíg nem találtam neki egy megfelelő szervizt én magam.
Már az első pillanattól látszódott, hogy nem lesz egy jó eset, mert a férfi egy teljesen összetört képernyőjű mobillal jött be a műhelyembe, amiben biztos voltam, hogy nem tudom megjavítani.
Miután pedig köszönt nekem megmondta, hogy azért jött, mert a kis zenelejátszója elromlott.
Egy rövid beszélgetés után kiderült, hogy a férfi számára tényleg nincsen különbség egy zenelejátszó és egy mobiltelefon közt, és azzal a meggyőződéssel hozta el hozzám, hogy hangfalszerelőként meg tudom neki javítani. Mikor azonban mondtam, hogy ez nem lehetséges, kérte, hogy mondjam meg, hogy hova menjen.
Úgyhogy le kellett ülnöm a számítógépem elé, és elkezdeni keresgélni, hogy hol találok Budapesten egy megbízható Huawei szervizt, ahova nyugodtan el tudom küldeni. Végül egy olyan helyet választottam, ami úgy nézett ki, hogy elég hozzáértő embert foglalkoztat ahhoz, hogy tudjanak segíteni ezen az eseten.
Azt nem tudtam egyedül, hogy hogyan fogom megmagyarázni a vendégemnek, hogy valószínűleg egy ilyen súlyos képernyőtörésért rendesen a zsebébe kell majd nyúlnia, ha nem utángyártott termékekkel akarja pótolni.
Annyit ugyanis a saját szakmámból is tudtam, hogy két választási lehetősége van az embernek: vagy egy olcsó kínai helyettesítő terméket választ, ami rövid idő után ugyanolyan valószínűséggel tönkremegy, vagy rendesen a zsebébe nyúl, és egy gyári, eredeti alkatrésszel pótolja a számára hiányzót.
Ebben az esetben az legalább addig jó lesz, mint az eredeti darab (persze feltételezve, hogy az ember azért vigyáz rá), és sokkal kisebb összeget kell hosszú távon rákölteni.
Ez azonban angyon sokaknak el szokta kerülni a figyelmét és megpróbálják az aktuális kiadásaikat csökkenteni, egyáltalán nem figyelve arra, hogy mi lesz a jövőben – úgy éreztem, hogy félek, hogy most is ez lesz az eset.
Végül azonban sikerült megbeszélnem az emberrel, hogy nyugodtan válassza azt a boltot, amit én ajánlok neki, mert utánanéztem, hogy tényleg itt kapja a legjobb áron a legjobb értékű dolgokat, és nem ér vele semmit, ha ebből megpróbál lefaragni.
Ha meggondolná magát, akkor mégis reménykedek benne, hogy a helyszínen is jobb belátásra tudják téríteni.
Később már nem hallottam róla, hogy sikerült-e a betört telefonjának a képernyőjét megjavítani abban a Huawei szervizbe, amibe küldtem, de arra legalább jó volt ez a kaland, hogy amikor nekem problémám volt a telefonommal, már tudtam, hogy hova vigyem. Mint kiderült ugyanis, a legtöbb más márkával is hasonlóan ügyesen tudnak bánni – úgyhogy végül törzshelyemmé is lett.
Így legalább már nyugodtan mondhatom, hogy én nem javítok okostelefont, csak hangfalakat, és van tuti tippem, hogy kihez tudom őket továbbküldeni.